shift #1
by rsn | N
Thomas Rosen, the artist behind rsn, and N, Germany's most prominent practitioner of guitar-based drone music, are highly prolific collaborators. Therefore, it is rather likely that shift #1 may be followed by other numbers in the not-too-distant future.
The words 'electronics' and 'guitar' seem to invoke rather different aesthetic approaches when viewed from a mainstream pop perspective. In the music on this album, it becomes nearly impossible to even tell the sound sources apart. The important thing that it really does not matter. What matters is that the high and low frequencies push each other along in an unstoppable movement, like the high-speed version of tectonic plates or the sonification of ice floes.
File under: drone
ACU 1079
factory-produced CDr in Digisleeve
Released in 2024
limited to 100 copies, sold out
price: 10.00 EUR (excl. postage)
bass: Thomas Rosen
amps + guitar: N
sounds & music created by Thomas Rosen & N
recorded by Andreas Brinke
mixed & mastered by Dennis Strillinger
cover photo by Thomas Rosen
layout by N
rsn-music.com
mail@rsn-music.com
n-1511.com
n1511@mailbox.org
Also available here: http://www.discogs.com/seller/dependenz?sort=price&sort_order=asc&q=attenuation+circuit&st
BAD ALCHEMY
Clarity #1 (ACU 1075, in speziell designtem Karton mit Letterpressschrift), interweaving #1 (ACU 1076) und shift #1 (ACU 1079, jeweils CDr) haben einen gemeinsamen Nenner in Thomas Rosen vom Duisburger Black Drone Metal-Trio [BOLT]. Mit seiner schon bei “indistinction #1 & 2” dröhnenden Bassophilie verbrüdert er sich hier als rsn einerseits mit MERLE LOUISE, Nachname Spangenberg, am Piano. Andererseits mit NAGEN, bürgerlich Philipp Maike in Krefeld und dort Teil des Post-Prog-Quartetts Isaac Vacuum, der Gitarre, Electric Kalimba, Self-Build Instruments, Fieldrecordings & Synthesizer einsetzt. Und drittens mit N, Hellmut Neidhardt höchstselbst bei der N(121)-Variation seines N-Seins:
Mit N und seiner Gitarre ahmt rsn in einem Triptychon von dreimal ca. 23 Min. die Kontinentalverschiebung in nuce nach. Dröhn- und Wummerwellen scheinen zu stehen und bewegen sich doch, fräsen sich durch Raum und Zeit, Mark und Bein. Kurvend in brausender Wölbung und in Beinahestille, rau gekörnt, in murmelndem Tremolo, in sonorer Glätte, mit zirpenden Saiten.
www.badalchemy.de